lördag 31 juli 2010

Bröd doft..

Just nu doftar det jäsande deg här. Slängt ihop en deg till rågsikts limpor.
Rolf är till Nyvalla för träning av en häst. Jag stannade hemma för att baka. Och jag tog en rejäl sovmorgon ;) sista rycket nu. På måndag börjar jag jobba igen, ska bli jätteskönt tycker jag.

Trivs verkligen på mitt jobb,och har dessutom ett bra extraställe som också är jättekul att åka till. Inte alla som trivs på sitt jobb. Det är ett måste för mig. Efter ett visst antal år i branchen vet man vad man ska göra och inte göra. Var på ett ställe för länge sedan där jag inte trivdes alls. Då är det bara tack och adjö som gäller. Om man ska må väl på insidan ska man inte ha ångets när man går till ett arbete. Man ska gå dit med ett leende.Och man ska ha superkul med sina kollegor,haha vi är ett dreamteam.

Jag gick en superbra kurs i vintras som jag ska fortsätta i höst. Mindfulness kurs. Så underbart. Man lär sig sortera bort allt som ger negativ energi. Det kan vara allt från rutiner till vänner. Jaa det låter grymt ,men jag har sorterat bort allt som ger mig negativ energi. Och jippi jag mår så himla bra,så kan inte ens tänka tillbaka och säga när jag mådde så här bra sist.

A okej jag har en sak kvar som ger mig negativ energi. Dom där kilona som smugit sig tillbaka när man har myst,myst och åter myst. Är nästan aldrig ute och dansar heller eller går på buggkurs. Då fastnar ju en del kilon ganska lätt,hihi. Men min älskling och jag har börjat dansa lite varstans igen. Kan blir en bugg här i halllen eller i stallet ;) Och nu har tagit jag tag i viktkriget igen . Kan meddela att jag gått ner 3 kilo nu över semestern och då har jag inte ansträngt mig.

Jag betalar ju in några kronor varje månad till Aftonbladets Viktklubb. Där finns verkligen helt supergoda recept. Och jaa det funkar verkligen. Så nu när jobbet kör igång och dom härliga vardags rutinerna kommer tillbaka ska här lagas nyttigt.

Säg till om det är någon som vill hänga på vikt jakten så kan vi hjälpas åt och peppa varandra;)

2 kommentarer:

  1. Hej hopp i grönskan !
    Ditt nybakna bröd såg såå smaskigt ut. Vill du dela med dig av reeptet ? Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. är gärna med och peppas med viktras.. :-)

    ("nästan" granne & arbetskamraten)

    SvaraRadera

Alltid trevligt om du säger hej;)