torsdag 16 september 2010

Bra lärare..

Igårkväll var jag och  min lilla tös (14 år) på utvecklings-samtal. Det var givande vi kom fram till massa bra lösningar på läxhjälp mm. Det är en tuff tid för tonåringar med mycket läxor och nollbyten mellan lektionerna  osv.Men det som är bra är att hon vet var hon vill plugga på gymnasiet,så det krävs en del av henne för att nå dit. Det är det hon kämpar för nu. Och jag ska hjälpa henne så gott jag kan. Vi satt med läxorna ihop igår när hon läst på en stund. Blir ju kvalitetstid samtidigt;)  Hon har 2 klassföreståndare iår som är kanonbra,det är skönt.

Nu ska jag snart köra bort smågrabbarna här till deras buss,sedan ska jag päääääääääsa. Tvätten och snabeldraken blev klart igår och middagen är ju som sagt förberedd,hehe. Smart va!

4 kommentarer:

  1. Hoppas du får en skön dag ! Nilla

    SvaraRadera
  2. För en gammal lärare som jag låter ditt resonemang som musik!Om föräldrarna generellt var som du skulle skulle en del av skolans problem vara lösta!
    Dessutom snor jag ditt recept på köttfärslimpan!/Anja

    SvaraRadera
  3. Du har fullt sjå med dina ungdommar, ja den tiden är förbi för mig. Det är bara mina två håriga pojar som tar tid och engagemang.

    Melmelli kläderna finns i alla storlekar från S-L (vissa i XL)

    Ha en bra dag!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  4. Underbart att att hon har fått klassföreståndare som är kanonbra!!! Det betyder mycket!!!
    Njut av torsdagen!
    Kram Eva

    SvaraRadera

Alltid trevligt om du säger hej;)