fredag 10 december 2010

Back in business.

Jaha då sitter man åter på jobbet. Ingen slö sovmorgon idag.

Tänk vad skönt det är med ett sjukt barn som tassar upp och tar med sig ett glas yoghurt till tv,n. Rena lyxen för en morgon trött mamma. Nu är ju inte Pontus det sjukaste barnet i världen så det händer väldigt sällan. Tror jag var hemma en eller två dagar förra året. Och kanske har en vab dag innan i år. Minns inte då det är så lite.

Men när jag i förrgår upptäckte hans varma panna kan jag inte påstå att jag deppade när jag kröp ner i min varma säng igen. Får man tycka så?

Kan ni tänka er att det blev hela 104 st små godisformar gjorda igår. Jösses vad jag penslade.
I helgen ska jag göra Hanna-Bakfnatts Bountybollar. Mums!

Jag säger ett superdunder stort TACK! Till alla er som har dessa otroligt inspirerande bloggar. Utan er hade mitt hem sett annorlunda ut om jag inte hade  fått alla tips och ideér.

 Nu ser jag fram emot lördagmorgon. Inte av att gå upp i ottan men att åka och förhoppningsvis hämta en sak jag hittat på blocket. Det får vara Top Secret tills dess så ingen annan hinner före;)

2 kommentarer:

  1. Ååååhh så mycket gott godis du gjort och skönt med ett så lätthanterligt sjukt barn.
    En riktigt mysig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så mycket gott ni gjort! Och så väntar vi på vad som ska komma hem från Blocket! Ha en fin kväll! Kram Iréne

    SvaraRadera

Alltid trevligt om du säger hej;)