onsdag 30 mars 2011

Björn-Attack och Trädgårdslängtan.

Stackars Nalle-mamman som låg och sov då det brakade till och in kom grabben på skidor. Vad ska en skrämd Nalle-mamma göra annat än försvara sig. Synd bara att hon sedan somnade om på fel ställe så det slutade så här.

Den här mamman som sitter här skulle mer än gärna gå till närmsta ställe och somna om. Hade skallevärk när jag somnade igårkväll och som jag vaknade med imorse. Får försöka dricka ordentligt idag och hoppas det släpper.

Fick en glad upptäckt när jag kikade runt i alla frölådor iaf tidigt idag. En liten Chilli-planta är på väg ut i solljuset för att möta våren. Ja jag vet det var nog lite sent att påta ner dom  fröna i jorden 13 mars . Groningstiden för Chilli är 8-14 dagar , hos mig tittar första upp efter 17 dagar. Ska sätta mig och göra en liten trädgårds kalender. Där ska jag försöka notera allt som händer alla framgångar och motgångar.
Då kan man titta tillbaka nästkommande år - Hur var det nu med chilliplantorna förra året?  - Ja just det!

Här är solen på väg upp . Det är minus 4 grader men ser ut att bli en fin dag.

Tjohopp idag är det Vägning och LilleLördag.



1 kommentar:

  1. Man kan onekligen ha ett bättre uppvaknande - än att få en skidåkare i huvudet!!!
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera

Alltid trevligt om du säger hej;)