lördag 12 mars 2011

Motion.

Imorse tidigt på jobbet, ja så där tidigt när ögonen fortfarande går i kors och hjärnan inte riktigt fattat att man är vaken. Då i den stunden satt jag och tittade ut genom fönstret på den livsfarligt hala isgatan utanför. Vad ser då mina trötta ögon? Jodå en sådan där hurtbulle som får alla oss andra att fnysa. Där kommer han med fjäderlätta steg joggandes så smidigt som bara andra kan men inte jag. När jag joggar ser det nog mer ut som vårutsläpp för kossor. Sådär klumpigt och helt utan koordination.

Kan inte han bara ligga kvar under täcket hos sin förmodligen sovande fru och njuta av en ledig lördag. Nädå klart han ska springa runt och förstöra friden i oss andra så vi får dåligt samvete för vi råkar sitta på röven och inte göra något alls;)

Oj!!!  Jag blev nog en aning avundsjuk över hans pigga morgon eller vad tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alltid trevligt om du säger hej;)