onsdag 2 mars 2011

ViktMinskning.

Det där att ha en digitalvåg tycker jag är både bra och dåligt. Men jag vägrar ha den gamla modellen om den ens finns kvar att köpa.
En med röst skulle inte funka då skulle den säga  - En i taget när jag kliver på.
Men kruxet med min digitalvåg är att om jag inte ställer den på millimetern samma plats varje gång så kan den visa flera kilo fram och tillbaka. Man kan antingen få hjärtinfarkt om den visar 5 kilo för mycket eller glädje om det är massa minus.
Men det är ju RÄTT resultat man vill ha inte fel på ett eller annat håll.

Men sedan är ju grejen att jag inte ska hoppa upp på den där jävla vågen 17 gånger per dag,haha.
Jag ska ju inte väga mig hemma alls för det gör jag ju hos viktväktarna just ikväll. På onsdagarna.

Men jag tillhör ju den där sortens människa som är på vågen i tid och otid. Speciellt om man gjort 2an,haha som om det skulle vara flera kilo.Älsklingen ropar ofta - Är du där nu igen? Han har lärt sig skrapljudet när jag drar fram vågen till rätt plats.

Aja ikväll får jag denna veckans dom. Nu har jag ju då tränat 5 dagar i sträck med olika saker. Och om jag går efter viktväktarnas träningstabell har jag fått ihop 114 motionspoints. Om jag har ätit av dom?
Nej det har jag definitivt inte. Då är det nog kört;)
Jag återkommer med kvällens vägningsresultat;)

4 kommentarer:

  1. Vad du är duktig! Jag borde också minska lite i vikt men tar liksom inte riktigt tag i det...
    Ha en fin dag! Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Du är så flitig med ditt viktminskningsprogram, men visst är det skönt när man kommer igång.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Jo visst har jag flyt just nu,men det är ju inte viktraset som är det svåra. Det är ju att hålla sig där nere som är hopplöst. Det är nog typ 4e gången som jag går ner samma kilo. Men denna gången vill jag lyckas. (Tänkte nog samma förra gången med) Aja hur som helst denna gången ska jag gå till viktväktarna och väga mig in till sista andetaget;)

    SvaraRadera
  4. Hoppas det gick bra...:) det gjorde det säkert, håller med om dessa vågar, ibland går man upp 2 kg över en natt, ha det så bra, kramen

    SvaraRadera

Alltid trevligt om du säger hej;)