tisdag 19 april 2011

Redan?

Ja redan ny dag, tänk vad tiden går fort.
Igår hann jag inte mycket alls hemma. Var inte ens lönt att börja köra jord,flis eller ved.
Men jag hann en sak.Nu tror ni det slagit över helt för mig när jag släpat upp en gammal resårbotten från källaren. Där har den för övrigt stått och skräpat i 2 år nu.
Jag drog bort spikarna som höll fjäderramarna på plats. Avlägsnade fjädrarna. Vände bottnen så ribborna hamnade nedåt. Fyllde på med matjord.


Och vips! Hade jag en drivbänk mot väggen. Tänk vad jag kan,haha.
Där har jag nu sått Purjolök,Timjan,Basilika och Rosmarin. När det vuxit till sig ska de flyttas ut i stora köksträdgården.
Har verkligen kommit in i återvinnings-tänket. Och kul är det också;) På nätterna täcker jag hela drivbänken med de fiber mattor som satt i säng bottnen. Den var verkligen gjord för att bli just drivbänk.

.


En perfekt vattnings flaska som tom Pontus orkar lyfta.Vanlig pet-flaska som jag gjort små hål i korken på.
Blir jättefina strålar som växterna blir glada av.


För nu behöver det vattnas. Först ut i köksträdgården blev Pontus små söta Smultron-plantor.
Dom får stå i sina egna drivhus en månad framåt så inte nattfrosten tar dom. Petflaskor utan botten ;)
Om någon vecka ska jag så gurka likandant med flaskor över.

Kram alla nu är det Tisdag.


1 kommentar:

  1. Vilken idéspruta du är :)
    Det där blev ju kanonbra, återvinning kan man minsann kalla det!
    Ha en fin kväll.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera

Alltid trevligt om du säger hej;)