lördag 28 maj 2011

Lång dag.

Det blev inga sko-bilder denna dag. Tiden bara försvann. Jag tror och hoppas jag hunnit allt jag kunde förbereda idag. Amanda har hjälpt till med alla grönsaker till salladerna. Allt ligger nu i varsina plastpåsar så jag snabbt kan blanda ihop det imorn bitti. Slipper blöta sallader då om jag väntar med att blanda ihop det. Men ändå skönt att allt är förberett.

Min snälla mor har gjort kycklingfileér fyllda med soltorkade tomater och skinka. Dom serveras kallskurna med potatissallad. Pasta & kasslersallad och Pasta & Tonfisksallad bröd ,ost & smör.
Kaffe, After Eight,chokladpudding,grädde, cocktailfrukt & glass.

När man ska vara i kyrkan precis innan det ska bjudas på mat tycker jag det enklaste är att servera en kall buffé. Har man lite olika sorter av sallad brukar det finnas så alla blir nöjda.

Ha det gott alla. Kram.

2 kommentarer:

  1. Hoppas ni får en härlig dag i kyrkan! Nu ska jag kolla vidare på din fiiina köksträdgård! Blir så glad varje gång du lämnar ett avtryck på min blogg. Du sprudlar av samma odlarglädje som jag gör! :0)

    Kramis/ Anna

    SvaraRadera
  2. Icke vet jag vad som kommer att hända i kyrkan men det verkar som det ska firas något???? EN härlig buffé, ha det gott, kram

    SvaraRadera

Alltid trevligt om du säger hej;)