fredag 20 maj 2011

Solen går upp,

Sitter nu och tittar ut genom fönstret. Solen är på väg upp på en blå himmel. Kan det tänkas bli vackert väder idag. Då kanske jag ska sätta mig och njuta en stund.
Har en rabatt att gräva och göra klar idag. Gjorde en igår på andra sidan gången av stenplattorna. I dom båda rabatterna ska jag nu ha alla olika sorters Vallmo jag fått upp. Dom är yttepytte små men jag har hopp om att dom blir stora och fina med tiden. Jag sätter små namnlappar bredvid hela tiden för jag vill veta vad som är vad + att jag nu gör ritningar på varje rabatt. Vill ha det fullständiga namnet nerskrivet. Om jag kommer runt hela trädgården i sommar är ju ingen som vet. Men det är ju inget måste. Tänkte bara att nu efterhand som jag tar en rabatt i taget kan jag ju göra en inventering samtidigt;) Längtar redan tills det är dax att plocka massa olika frö. Men först vill vi njuta av lite mer vår sedan en riktigt lång sommar.

I min köksträdgård har lök tittat upp några dagar. Och även spenaten är igång.Tog en snabbtitt under fiberdukarna igår. Ska rensa ogräs i drivbänken idag. Där har jag purjolök som jag hoppas växer till sig. Är inte mycket för världen just nu. Även  Basilika,Timjan och Rosmarin kommer där.

I förrgår fick jag till en bra rabatt vid garageväggen. Dit har jag flyttat en blå riddarsporre och jag tror den andra är vit.Kan vara ljusblå också. Där kommer det även Luktärtor. och Mina små frösådda Dahlior har fått flytta dit några stycken. Så superkul nu att sätta ut allt man dragit upp. Men fiberduk på ett tag till. Väntar till dom beryktade järnnätterna varit här. Ska försöka ta en runda med kameran idag så ni också får se.

Och kan ni tänka er vad mitt gräs växer. Dax för runda nummer 2 redan. Men fortfarande roligt;)
 Får se om det blir idag eller imorn.Har ju en liten höna som konfirmeras nästa helg så hon måste in i någon affär idag för lite klädinköp. Inget avbrott jag vill ha men ett måste.

Ha det gott alla idag. Låt solen lysa på er.

1 kommentar:

  1. Ja vilken underbar dag! Sol och fredag, en slående kombination!
    Ha en fin helg!
    Kram Pia

    SvaraRadera

Alltid trevligt om du säger hej;)