lördag 11 juni 2011

Förvandling.


Täta fina rabatter gillar jag. Men när det inte finns någon jord kvar utan bara rötter. Och växterna blir ynkligare och ynkligare varje år för där inte finns plats eller näring kvar och massa gräs och annat ogräs tränger sig på.
 Då måste man rycka in och göra om.


Jag visade er en igen vuxen rabatt med Riddarsporre, Astillbe och Kirskål i detta inlägget.
Nu har jag flyttat dessa Riddarsporre. Och gjorde en noggrann städning av rötterna.


Sedan fick dom en rejäl stolpe till stöd.


Så här blev det. Flyttat Höstflox och Stjärnflocka också.
Tack vare allt regn och den nu blöta jorden så tror jag det tar sig jättebra.


Till hösten finns det massa plats till olika sorters roliga vårlökar. Härligt!
Min Pion fick en gammal stol som stöd.
 Sågade av ryggen.
 Inte den stolen jag tänkt mig men hittade inte en sådan då  jag letade på loppis. Letar vidare.

Det lilla som blev kvar i den igenvuxna rabatten hamnar nu i vilt avdelningen. Där kan bli fint med liten flox och annat nästa säsong. Satte några Riddarsporre på tillväxt i krukor. Och har Astillben kvar att flytta.

Sedan kan jag gräva ur och så i gräs där de andra 2 ovårdade rabatterna var tidigare.


1 kommentar:

Alltid trevligt om du säger hej;)