tisdag 28 juni 2011

Soligt,härligt,underbart!

Ja att vakna och känna sig pigg som en mört är inte fel. Och att behöva behålla rullgardinen nerdragen för solen bländar är inte heller fel.
Jag känner här inne i rummet hur solen redan steker med sina första morgonstrålar.
Och känner på mig/hoppas att det blir en bra dag. Ska ju bara hem och äta en god frukost innan det bär av på en trevlig åktur med för mig ännu okända personer. Vi ska till Fagerhults plantskola. Och jag har min lilla lista över växter som behövs till "nya" rabatten. Den finns ju då inte i dagsläget men plantorna kan få följa med hem ändå. De jag hittar vill säga.
Har vi tur kanske vi åker förbi någon trevlig loppis också.

Snart ska jag alltså hem för frukost. Jag ska gå ut och knipsa färska blad av spenat att ha som grönt på mina knäckemackor. Dreglar nästan bara jag tänker på hur smarrigt det kommer bli.

Ska försöka hinna få in lite bilder i afton och visa er. Hittade ju en sak igår på loppis jag letat efter ett tag. Och ja jag hann ju måla och få den på plats också. Men när minnet sviker och inte allt kommer med  till jobbet (kabeln) kan man inte alltid genomföra det man tänkt. Så ha tålamod;)

Njut nu av dagen. Livet är här och nu!

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Såg att du var inne hos Monica och frågade om fläder! Äkta eller inte...! Den man gör saft på heter "Sambucus nigra" har så småningom svarta bär och blommorna är flata och den verkar blomma just nu - så passa på! Du känner ju på doften också!
    Den giftiga har röda bär och där är blommorna mera i "klasar" och bären blir sen röda!
    Lycka till!
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentaren!
    Ang. fläder, jo det finns falsk och äkta fläder och det är bara den äkta, som man kan göra saft av.
    Den andra heter druvfläder och är t.o.m giftig, tror jag. Den äkta flädern börjar blomma något senare än druvflädern och har alldeles platta blomklasar till skillnad från druvflädern, där blommorna sitter mer som en druvklase. Men googla på fläder och druvfläder, så ser du skillnaden!
    Lycka till!
    Monica

    SvaraRadera
  3. Så kul med utflykt till en plantskola :=)
    Hoppas du hittar massor av spännande växter.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera

Alltid trevligt om du säger hej;)