onsdag 27 juli 2011

Foto och kattfunderingar.

Så här såg mitt pumpaberg ut den 20 Juni. Ser ni stenhögen.

Idag ser det ut såhär.


I lådan med potatis ser det härligt frodigt ut. Hur det ser ut under vet jag inte ännu.


Men dom första potatisblommorna har nu slagit ut.


Vi har knaprat sockerärtor nu ett tag. Det är ju så gott.


Och jag kan konstatera att jag måste tigga glasburkar av alla jag känner.
Det blir nog till att lägga in Rödbetor så småningom.


Squaschen är på G. Kom gärna med tips om vad jag kan göra med den.
 Kommer få en hel del. Och kul med olika påhitt.


Ja vad jag har på frukostmackorna har ni ju redan sett.


Ska absolut fröså Dahlior även nästa år.
Det var kul att se de olika utvecklingarna beroende på var dom är placerade.
Vissa är knappt 15 cm höga ännu medans dessa är 50-60.
Man lär sig under tiden;)
Och såklart försöka få dessa att över leva vinterförvaring.
Det blir också en lärdom ,jag har inte haft Dahlior innan.


Så över till mina Vallmo rabatter.
På denna sidan har jag nässelvattnat
. Och visst växer det så det knakar och blommar fantasitskt.
Men kolla skillnaden nedan.


Här är den motsatta rabatten på andra sidan gången. Här har jag också nässelvattnat.
Men här har även katterna gödslat dagligen.
Som jag har skällt på dom. Men ja vad ska jag säga?
Tack vore väl nästan bättre kanske.
Med tanke på att dessa är underbart frodiga och de andra taniga och gula.


Idag har första Sömntutan "Rosa Romantica " slagit ut.
Visst är den härlig.


Och Tack åter till katterna. Denna filur har inte bott hos mig dock.
Men kan gissa att någon granne INTE kommer sakna den.


2 kommentarer:

  1. Det frodas verkligen i dina land! Vilka härliga bilder:-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt med grönsaksland, ... vill ha!!! (:D Nästa år ska det banne mej bli ett! (har jag sagt några år nu... (:D )

    Ha det gott!

    SvaraRadera

Alltid trevligt om du säger hej;)