måndag 4 juli 2011

Nyttoarbete och paket-öppning.

Nu har jag äntligen fått iordning på 3 platser där jag kan förvara de plantor som inte har någonstans att bo  ännu.
Här massa Astillbe med rosa blommor. Så många blev det av en enda stor plätta.
 Det var den jag visade för länge sedan där det var fullt med kirskål.
Rötterna är nu urstädade på kirs och fint planterade. Jag vet att det inte är bra att dela vid blomning
,men ibland blir man tvungen att ingripa.
Och även testing på hög nivå att rota Doftjersmin.


Här det småttiga och gottiga jag nallade hos mor och far.


Och precis här stod Astillben ihop med Stormhattarna som jag också rotstädat och flyttat.
Ett tjockt lager av gamla fodersäckar och tidningar ligger nu under träpallarna ihopp om att kirskålen ska kvävas.

Och så till paketet som luggit hela helgen på posten och väntat.
Denna underbara ljuskrona som är skickad från Viola.
Oj vad här ska mysas med tända ljus i den.


4 kommentarer:

  1. Hopplahejsan så många fina växter! Kul.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Ja ibland blir man överväldigad av hur många plantor det kan bli när man delar! Ser härligt ut! Snygg krona!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Grånade pallkragar som förvaring av husvilla krukplantor - snyggt! Kan man föröka schersmin med sticklingar? Ska bli intressant att se om det lyckas!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  4. Ja du LAila vet inte om det kan lyckas. Men jag provar det mesta;) Ska böja ner en gren i en kruka också direkt från busken. Finns mycket att testa. Kan ju inte annat än gå galet.

    SvaraRadera

Alltid trevligt om du säger hej;)