fredag 30 september 2011

Fredags fräckis.

En gammal gumma kom gående med två svarta sopsäckar på släp i var hand. Det var ett litet hål i en av säckarna och en hundralapp kom utfarande.


Detta observerades av en polis som hejdade gumman och frågade vad som stod på.

- Tack, snälla konstapeln, sa gumman. Hela säcken är full med hundralappar men tro inte att jag stulit den. Jag bor precis vid fotbollsplanen och karlarna brukar kissa i min trädgård när det är match.

Då står jag där på lur med en rejäl häcksax och säger:

- 100kronor, annars klipper jag av den!

- Det var ingen dum ide skrattar polisen. Är det hundralappar i den andra säcken också?

- Nej, det är ju inte alla som betalar...

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha tack för ett gott fredagsskratt!!!
    Önskar dig en kanonhelg och att det vackra vädret fortsätter!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset!
    Trevlig helg.
    Ann.

    SvaraRadera

Alltid trevligt om du säger hej;)