tisdag 29 november 2011

Effektivt eller bara galet.

Har haft en så´n där flowdag idag. När man tassar fram och tillbaka och bara får massa gjort utan att ens fatta det. Och allt blir gjort så där äckligt ordentligt. Innan snabeldraken gjorde jobbet i hallen så låg jag och spikade fast antennkabeln som lossnat utmed golvet sedan länge. Idag bara var det rätt dag att banka dit den igen. Som vi har svurit över den där "förbannade" sladden,men inte fixat det. Tog säkert hela 3 minuter.
Konstigt det där.
Plockat och lagt iordning lite på hyllorna i källaren. Sorterat bort sådant som ska slängas = brännbart.
Inte färdig på långa vägar men varje stund är guld värd. Och jösses vad verktyg man har.
När man väl hittar dom;)

Pellisar har åkt ner för dvala i källaren. Städat iordning så vi kan torka tvätten i rummet innan pannrummet.
Det första elementet efter pannan blir nämligen jättevarmt så där är perfekt som torkrum.
Så slipper vi de usla torkställningarna här uppe. Torktumlare tar för mycket ström tycker jag (smålänning).
Ska ta tag i det rummet på allvar efter nyår. Men får duga så länge som det är.

Ute har ny granslinga med lampor kommit upp över första bågen i pergolan + ren med släde.
Och på trappan har jag klätt murgröne-bollen med lite fusk granris och även där lite lampor.
Blir spännande ikväll när det lyser vackert.

Kom på mig själv när jag tog en pinke-paus att jag under tiden som jag satt där, fixade jag iordning skurhinken. Haha, hur knäpp är man då? Eller är man effektiv? Eller bara kvinna?
Kanske knäpp effektiv kvinna!

Nu var det lite matpaus.Visste att jag hade glömt något.

2 kommentarer:

  1. Ja, vissa dagar får man bara till det, utan att egentligen anstränga sej! Visst är det märkligt?:)
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Haha, just så där är det vissa dagar:) Vet inte riktigt vad det beror på men det bara är så:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera

Alltid trevligt om du säger hej;)