onsdag 16 november 2011

Kvinnor kan!

Som jag berättade för någon vecka sedan är oljetanken i källaren äntligen borta.
Stort åbäke som bara stått och tagit massa plats.
Idag snickrade jag ihop detta vackra mästerverk,haha.



2 Sj-pallar på golvet och 4 som vägg utgör nu en vrå där ved i massor kan ligga.
Nu är det slutburet ved i kassar eller korgar kväll efter kväll.
Nu kan vi tippa in veden från skottkärran via fönstret rakt ner i ved-bingen.
Vedhögen utanför ligger på ca 5 meters avstånd från fönstret.
Jag öste in 6 kärror nu ikväll och det täckte inte ens botten.
Hehe,en ledig dag kan man alltså ösa in mängder för att sedan ha färdigt inplockat i säkert 2 veckor.

Så himla skönt!

Nu ska jag lägga in lite räkningar
 sedan tända ljus och bänka mig vid tv,n för att forstätta på min lilla pyssel-tomte.
Välkommen ny följare Anne-Mieke.


1 kommentar:

Alltid trevligt om du säger hej;)