torsdag 9 februari 2012

Strandsatt!

Är den känslan man har när bilen inte fungerar.
Idag har älsklingen fått leka chaufför till bankmöte och handling till   Det Lilla Köket.
Jag har en beställning imorn som skulle handlas till. Men som tur är hämtar kunden själv beställningen.
Bilen måste bli fixad That´s It!!!

Alltså  ,hur klarar sig folk utan körkort och bil?

Visst jag har gått mycket mer och det är nyttigt. Man behöver inte ta ilen till jobbet när det är i samma samhälle. Det är jätteskönt jag vet!

Men man blir sjukt låst av en bil som man inte kan lita på.

Jag som hade tänkt ha kvar denna bil i typ 2 år till utan avbetalning att kämpa med. Men det ser ut som att jag blir tvungen att börja om med ny bil och ny avbetalning. Inte för det är tråkigt med ny bil, men man kan liksom känna att några år med mindre månadsutgifter kunde vara skönt.

Nog malt om detta. Nu blir det kaffe och Vaniljhjärta.


3 kommentarer:

  1. Fy usch vad jobbigt när man blir billös.
    Blir sen lite betänksam vad gäller din medverkan på Viktväktarna i kombination med "Det Lilla köket". Hur går det ihop med alla dessa smaskiga vaniljhjärtan och annat?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, faktiskt går det alldeles utmärkt med vikten ändå. Vår konsulent har varit mammaledig ett tag så jag har bara hållt mig till Viktväktarnas hemsida. Har inte räknat points och varit så aktiv,men ändå stått still i vikten. Nu är hon tillbaka i Mars så då ska jag börja kämpa igen. Hoppas på 10 kilo ner ytterligare.Men tror samtidigt det kan vara bra med en still-period. Klart man får tänka sig för med allt man gör. Men till skillnad från förr stopppar jag inte massa i munnen under tiden jag bakar och lagar. Det gjorde jag förr;)Kram/Fia.

      Radera
    2. Låter ändå som ett hårt liv :)

      Radera

Alltid trevligt om du säger hej;)