tisdag 27 mars 2012

Men nu är dagens energi slut iaf.

Några timmar på jobbet sedan hem.
Till en megalista som skulle handlas hem till det lilla köket.
Sagt och gjort. Hemhandlat blev det med en övningskörande dotters hjälp.
Sedan stekte jag kyckling och fläskfile som nu ligger i ört respektive citron-marinad tills imorn eftermiddag.
Potatisen blev skalad och kokt till potatissalladen. Den ska jag upp och fixa ihop i ottan imorn,
 innan jag cyklar till jobbet.
Och 4 kladd/brownies kakor står färdiga. De ska bara garneras och hoppa i kartonger när jag kommer från jobbet imorn.

Har beställning på Räkmakor på ett håll och Exotisk Buffé på ett annat håll imornkväll.
Därav allt jobb i köket denna afton.
Så himla kul att folk har "hittat" mig.
Roligt när dom säger - Ohhh. vi har hört om din goda Exotiska Buffé. Bara måste beställa den av dig.
Hihi ;) Häftigt!

Dagen blev fulländad idag när jag efter allt slit såg att det stod kall Mariestad i kylen.
Mmmmmm......det var jag värd.

2 kommentarer:

  1. Du milde, jobba inte ihjäl dig! Du får se till att du kan ta det lite lugnt emellanåt:) En kall öl är kanske bra att varva ner med:) Men det är verkligen roligt för dig att ditt företag verkar att gå bra:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vet du vad Monne. Jag skriver faktiskt "ledigt" med stora bokstäver vissa dagar i kalendern. Och ringer det då någon så ser jag den texten. Nej tyvärr jag är upptagen säger jag då. För jag är upptagen med att vara just ledig;) Men såklart inte till mina kunder. Dom skulle jag nog ha svårt att säga Nej till iaf nu i början.Men när det gäller jobb så måste jag sortera och vara ledig också.Kram/Fia.

      Radera

Alltid trevligt om du säger hej;)