måndag 2 april 2012

Poff, bara!

Redan vecka 14 vilket betyder att kidsen har Påsklov.
Hmmm... 14 veckor...poff..dom bara försvann;)

Jag gick och la mig tidigt igår. För min kropp är inte som andra.
Vissa kan sova 5 timmar sedan studsa upp och köra på med en ny dag.
Jag måste ha minst 7 timmars sömn. Gärna 9 , haha.
Och inatt fick jag 8,5 timmars skön sömn. Tror jag. Minns nämligen bara att jag la ner huvudet.
Sedan ringde alarmet och det var dax att gå upp kl 06. När man sover så hårt så man inte märker en enda sekund av natten måste man väl ändå kalla det att sova gott. Eller?

Nu sitter jag med morgonkaffet och äter en god hembakad Morotsbröds-macka.
Lördagens bakning.
På spisen står det 2 plåtar med nytt bröd på jäsning. Tanken är att det ska bli Baguetter till dagens beställning.
Om dom blir så dom duger får jag se om en stund när dom är gräddade.
Annars får jag bestämt köpa i stan;) Men än ser det ok ut.

Solen skiner från en klarblå himmel Så idag kanske jag kan få lite värme i mitt växthus.
Min stackars Vinranka får börja om från noll. De fina nya spröda grenarna tålde inte kylan igårnatt.
Men död tror jag inte den är. Dock omstart på det sköra lilla livet.
Men inte hänga läpp för det. Det kommer en vår det är jag säker på.

Kram på er. Nu ska här gräddas bröd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alltid trevligt om du säger hej;)