söndag 16 september 2012

Hjärt och Lungräddning.

En blick på denna lilla apparat som hänger på väggen i danslokalen inger trygghet.
Det är många gånger jag tänkt på hjärtstopp i dansen.
Man är så inne i dansen , kinderna hettar, svetten formligen forsar och man hör sina egna hjärtaslag inne i huvudet.

Och efter en dag som denna blir det mer kännbart på något sätt.
En så´n där dag som inte är önskad men som ändå inträffar då och då.

Dagen började lugnt.
Efter frukost tog jag med mina småkillar hem till mig (från särbon)
Väl hemma lekte dom ute medans jag fixade dagens beställning.
Allt väl förberett så där är det inga problem.

Men så börjar tickandet..
kl 14 leverera beställningen
kl 14,45 vara i Vetlanda och köpa skrivare jag ställt undan
Kl 15,10  äta på Mc Donalds till grabbarnas förtjusning
!6,15 hemma igen  och skruva ihop 2 badrumsskåp snabbt som ska vara klara till snickaren imorgon
16,45 köra hem helgbarnet
17,00 lämna min Pontus i flisby
ta med särbon till kvällens buggkurs 17,30

Ja ni ser inte konstigt att man slappnar av när man ser Hjärtstartaren på väggen.

Nu nyduschad och skönt trött i kroppen efter dansen.
Nu blir det kvällsmat och sedan soffmys.

Nu gör jag inte ett handtag mer idag.

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Det gör du alldeles rätt i - inte ett handtag till!

    Förstår varför du är slank och vältränad!
    Kram Märit

    SvaraRadera
  2. Förstår precis vad du menar. Vi har en hemma för min make drabbades för några år sedan och han känner sig trygg att den finns. Men tack vare att du dansar så kanske du inte behöver vara orolig.
    Allt gott
    annika

    SvaraRadera

Alltid trevligt om du säger hej;)