måndag 5 april 2010

Jobb dax.

Oki, då var man tebax på jobbet. Var ett tag sedan sist. En vecka för att vara exakt. Ryggen är fortfarande skit men denna veckan är så soft så det får funka.

Varit några timmar med Rolf i stallet. Medans han skodde och körde hästar så hann jag mocka,spåna,vattna och fodra. Sedan putsade jag alla hästarna fina från lera och polerade upp svansar och manar med pälsglans. En härlig stund med dom goa fyrbenta. Chip Bat får man dock passa sig lite för, hmmm jäklar vad hon nafsade efter mig när jag vände ryggen till. Men nu är dom fina, haha åtminstone över natten innan dom går ut i leran igen.

När jag stod ute i hagarna och fixade vatten kunde jag inte göra annat än att njuta av den vackra fågelsången och den friska vårluften. Det kändes som en sommarkväll bortsett från temperatur skillnaden. Det fick mig att drömma om en framtid med Rolf på vår egen hästgård. Om den drömmen blir sann får framtiden utvisa. Jag vet i alla fall att denna mannen vill jag leva med resten av mitt liv. Har aldrig träffat någon som han innan,han har allt jag älskar. Snäll, omtänksam, underbar, stark som björn, kramig som en björn, gosig som en björn. S...g.....ja han har allt. Kan allt,tar itu med allt... han är helt enkelt bäst. Och vi är ett bra team i stallet ( tycker jag iaf). Behövs inte många ord ,var och en gör sitt ,man går om varandra ,pussa lite ,nuddar lite fixar vidare och bara njuter av att vara där tillsammans. Blir aldrig osams över något. (hihi ,tycker jag då Kan ju inte veta hur han tänker och tycker men detta är mina tankar.)

Nu får jag softa här på jobbet en stund innan det blir sovdax,ska lägga mig tidigt så det blir ny dag fort. Imorn har Pontus och jag bowling dejt med hans pappa Daniel och s-Eva. Det ska bli kul.

Det är bättre att vara förberedd på en möjlighet och inte få den,än att få en möjllighet och inte vara förberedd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alltid trevligt om du säger hej;)