lördag 3 juli 2010

Solen steker...

Visst är det härligt. Finns säkert dom som lider av det också. Klart man är varm och mer därtill men här är det ingen som gnäller i allafall. Kaffet smakar gott och vifta jobbar på här i jobbrummet.

Ja nu kan jag äntligen räkna ner. Jobbar detta passet idag och förmiddagspass imorn med . Sedan har jag semester i 4 veckor. Det ska bli underbart. Samtidigt som jag ska försöka få lite gjort. Det som är mest spännande är ju att jag ska sätta ut mitt älskade hus till försäljning. Men om vi ska komma vidare med vår dröm om gård så måste vi sälja. Så är det ju.

Och med dom bloggar jag funnit så blir inspirationen om en flytt till landet helt enorm. Gissa om jag kommer ta inspiration från dessa bloggar när vi inreder vårat gemensamma hem. Inredning är ju så kul. Men alltid bra att få inspiration. I mitt nuvarande hem blev inredningen i mitt sovrum mycket mot det moderna hållet. Men jag drömmer om ett romantiskt rum nu;) Och min Indo säng passar ju till både och.

En annan som ger mig inspiration är tv-programmet "Hundra Procent Bonde" kanal 1. En dansk ung grabb som köpt en gård som han nu rustar upp. Han är verkligen helt otrolig med sina kunskaper och hans energi. Att det sedan är en salig röra på gården är förhoppnings vis övergående nu i renoverings fasen. Tyvärr är han överallt och fixar på en gång. Det är jag lite allergisk emot. Vill helst ha var sak klar först,innan man börjar på nästa projekt. Men han gör allt med handkraft och hästar.

Nu är snart kaffet slut här ,så dax för lite jobbande kanske;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alltid trevligt om du säger hej;)