lördag 24 juli 2010

Trött, men nöjd.

Igår tog Rolf ett glas med Bayleys. Oj vad det slog,haha. Jag tog ett glas vin men jag såg allt rakt iaf.



Plockat,plockat och åter plockat i mitt hus idag. Tog ner denna söta planch. Gammal gulblekt bild av Sverige som visar Nils Holgerssons resa genom vårt avlånga land. Den satt i källartrappan när jag flyttade dit,men jag vill ta den med mig.



Mina favorit tavlor,små men ack så fina. Konstnären har döpt dom till "lilla pippin". Fastnade för dom direkt. Köpte dom på en av mina jobbresor. Kostade 500 kr styck. Värt varenda öre;)


Vårat tv rum. Där har jag inte hunnit renovera. Soffan hittade jag på blocket för 2 år sedan för 200 kr. Haha har verkligen sparat in sina pengar ;) Perfekt med begagnad soffa när man har barn.


Mitt lågbudget renoverade kök. Blev jättenöjd med det;) Så kul att fixa och fräscha upp.








Istället för kakel har jag tapetserat och satt klarglas. Bra att ha vänner som är i glasbranchen då. Tack Örjan. Oki vet att fläkten satt lite på sne när bilden togs,men det är fixat. Och även tagit bort skyddsplasten nu.


En annan vän tipsade om en farbror som målar om köksluckor billigt. Alla luckor och lådor fick jag fina för 1600 kronor. Rena fyndet. Tack Zentha för tippset.



Rolf har hjälpt mig med att lägga in golvet i köket och flickornas rum+ karlgöra med snickeri grejer mm. Tapetserar gör jag själv,och allt målararbete.



14 åringens rum hon har valt tapeterna själv,genom ytterligare en bra kontakt. Tack P*.




17 åringens rum också valt tapeter själv. En cool tapet som bildar en grafitti målad tegelvägg. Också inköpt genom samma underbara kontakt.





Mitt rum då, mörkt och murrigt i chokladbrun medaljong fondvägg och övriga väggar i sand.
Svart trådlampa i hörnet ( tack mamma), ljuskvistar på varje sida om min älskade Indosäng.




Har ju fortfarande inte köpt min omtalade systemkamera så bilderna är tagna som vanligt med min mobil Därav den usla kvalitén. Men ni ser ju iaf hur det ser ut i min lilla lya som nu är till salu;)


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alltid trevligt om du säger hej;)