torsdag 5 augusti 2010

Nu är det dax..

Nu är det dax att lära sig sticka Raggsockar. Frusit en vecka om fötterna redan.Och eftersom jag får ont i lederna om jag blir kall så krävs det massa lager där nere;) Har funderat på om det kan vara svårt att lära sig detta hantverk i många år nu.
Och här bloggar man ju runt bland så mycket handarbeten och vackra saker så nu kunde jag inte låta bli. Var inne i stadens Handarbets Ateljé. Köpte stickor,garn och mönster. Så nu är det bara att sätta igång. Är det någon där ute som man kan be om hjälp om det tillstöter problem?

Ja alltså ni behöver inte slänga er i bilen och köra hit genom hela världen,men kanske något som går lösa här,haha.



Ett härligt garn i ljusgrått,mörkgrått och ljungrosa. Passar Blondie perfekt.

Hittade denna sköna ljuslykta för 20 kronor i Syaffären också. Ser hemmagjord ut men det är den ju tyvärr inte. Men kan tänka mig vilket härligt sken det blir ikväll när Amanda och jag ska mysa film här.


6 kommentarer:

  1. Lät som du förbereder dig för höstens intåg. Det gör jag med. Jag älskar nog hösten tror jag.

    SvaraRadera
  2. Jaa,jag gillar höstmys. Tända ljus och slappa. Om man nu hinner det. Vill hinna plocka trattkantareller o massa mer;)

    SvaraRadera
  3. Sticka! (herregud vilken dag det här är..) Jag gick en termin på syslöjd i tredje klass, sen frågade läraren om jag vill gå på trä-och-metall slöjd de resterande 6,5 åren...och på den nivån är det ännu... Jag kan också tala om att våra kaninjävlar (som jag saknar men inte orkar sköta) sålde jag bort när det blev ett gräl för mycket om dom med dottern...hon har inte sagt ett pip om dom sen dess! Ungar...

    SvaraRadera
  4. Ja dessa jäkla husdjur att träta om,har kört en kompis till akuten en gång pga den där jävla kaninen.Kunde inte andas typ.En ynklig karl haha,men ändå;)

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Dina sockar kommer säkert bli jättesköna!
    Har inte stickat något sen syslöjden i högstadiet (vi talar 80-tal;)) men har en svärmor som både syr o stickar, hon brukar komma med strumpor i julklapp:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  6. Ja Jenny,raggsockar kan man inte få för mycket av.

    SvaraRadera

Alltid trevligt om du säger hej;)