tisdag 14 december 2010

Älgspår som blev avtryck efter en bred röv!

 VARFÖR Är det så svårt att få tiden att räcka till, Jag vill inte stressa igenom advent,jag vill sitta och hinna mys-pysa. Tända ljus och bara vara.

Idag blev det stallet efter jobbet. Jag bestämde mig för att gå hem efteråt för jag skulle hem och slänga ihop en Jansson. Älsklingen blev kvar en bra stund till för det var 3 hästar som skulle köras idag. Bl a vår egen stjärna som funkar super dunder kanonbra hittills;)

Eftersom jag ser på allt som om det var ett foto nu för tiden blir det lite galet ibland. Jag tittade efter små avtryck efter rådjur härs och tvärs över snölandskapet. Men så plötsligt såg jag bamsespår och eftersom jag är nyfiken så var jag ju bara tvungen att syna dom.

Grejen är den att dom var på andra sidan diket från vägen sett. Plogbilen har gått där x antal gånger så jag kunde ju se att mmm en del snö är det. Men min nyfikenhet tog överhand. Försiktigt tog jag ett steg närmre i diket jag trodde var bara lite djupt. Poff sa det och halva jag försvann ner i diket och satt fast i snö ända upp till ändan. Jag försökte att hoppa upp men det hände inte något. Så jag fick krypa och kravla upp ur diket baktung som man är,haha.

Herre Gud tänk om någon kör förbi nu tänkte jag nog 100 gånger innan jag äntligen kunde ställa mig upp och snabbt borsta av all snö. Spåren efter älg var liksom helt borta nu. Där syntes bara spår efter den flodhäst som nyss badat i diket,hahaha.

Väl hemma fick jag Jansson i ugnen  och när älsklingen kom från stallet fick han njuta Jansson och köttbullar. Och liten tjuvsmak av julgodiset. Jag gjorde ju 100 st Bountybollar i Fredags. Inte 100 st kvar nu Det blev en extra Jansson som jag sedan tog med då Pontus och jag hade en trevlig julmys-träff med hans biologiska pappa. Pontus fick såklart öppna sina julklappar från honom direkt. Halva nöjet är ju att få se sina barn bli glada över det de får.

Susa hemåt och se till att flickorna fick mat i sina biaframagar. Nu stupa ner i soffan och hålla sig vaken tills älsklingen kommer hem efter kvällsskiftet i skogen. Man vill ju liksom inte somna ifrån de få nätterna man får,hehe.

Jaa det var min dag i snöriket. Någon mer som badat i ett snöfyllt dike idag?

2 kommentarer:

  1. Hade velat se dig i diket.....lite roligt är det allt. Men så blev jag så sugen på Jansson, det är en av mina livrätter, det är så gott, så gott!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Ha ha sitter här och flinar i natten, nej jag har i klättrat i diken. Men jag gjorde nåt tokigt i lördags. Vi hade haft ett rådjur som stökat omkring på natten och skrapat bort massor med snö och käkat växter. Jag fick panik då vi skulle ha fotografer här till ett julreportage igår, så jag gick omkring och la tillbaka snö och slätade till, måste sett tokigt ut...
    Kram Pia

    SvaraRadera

Alltid trevligt om du säger hej;)