tisdag 15 maj 2012

Wow!

Det är Tisdag och jag har hittills bara gjort roliga saker. Oki hämta bilen på verkstad...kanske inte roligt då men billigaste felet hittills. Efter det till Cheepy för att inhandla kopåsar till alla Tomatplantor. Jag mötte upp älsklingen och han bjöd på fiket. Ni kan ju gissa om det var gott. Och nu väntar jag bara på att dagens kund ska hämta sin beställning sedan skuttar jag ut i trädgården. Tjugonio.. Just.. Köpte 2 magnolia 30 kr st på Netto. Jag vet dom är inte härdiga här men 30 kr? Så hit med era tips. Dom kan ju vara fina en säsong kanske.

3 kommentarer:

  1. 30:- st för Magnolia? Det var inte dåligt!! Vilken Magnolia är det och hur stora är de? Sätt dem i torvblandad jord i skyddat läge så kanske de överlever vintern:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du Monne, namnet vara bara Magnolia. En gul och en rosa. Det står lövfällande buske och soligt läge. Och den kan bli 600 cm. Hmm... Hehe somsagt 30 kr :)

      Radera
  2. Säger som Monne, plantera dem i torvjord, skyddat och framför allt väldränerat, så kanske de överlever vintern. Det är ju knappast någon bra idé, att ha dem i kruka, för de blir ju stora.
    Ibland kan zonerna vara angivna litet på måfå, därför att man inte har provat. Vilken zon har du? Tror inte att du behöver räkna med 6 m i varje vall. :-)

    Kram! Märit

    SvaraRadera

Alltid trevligt om du säger hej;)