måndag 22 februari 2010

Tidigt för darling.

Vaknar av ett larm som säger att Rolf ska gå upp ca 03.30. Stackarn ,jag förstår inte hur kan kan hoppa upp så lätt. Vet inte om jag skulle klara det,men jag har ju jobbat på fabrik ,och då gick jag också upp tidigt,tidigt. 04.15 fick jag hejdå pussen ..sedan for Rolf till stallet och tog ut hästarna innan färd till jobbet. Jag yrade ner i källaren och tände i pannan,sedan kröp jag ner i den varma sängen igen. Termometern visade på -23 grader så kan vara bra om man får pannan varm några timmar på förmiddagen.

Kl 06.00 gick jag och väckte Pontus, han får ligga och vakna en bra stund utan att stressa. Jag passade på att duscha och äta frukost. Klockan 7 var vi klara för att ta på alla ytterkläder,det går åt lite paltor nu i kylan. Vi sparkade sedan i väg på varsin spark, Pontus tyckte det var lite motigt idag,men vi kom fram efter lite krig mot höga snövallar.
Det är så mysigt att åka genom byn såhär på morgonen när dagen gryr,det ryker ur skorstenar och ser hemtrevligt ut i alla små stugor.

I skrivande stund sitter jag med en kopp kaffe på jobbet och tittar ut på all snö. Himlen är vackert isblå och solens strålar gör att snön gnistrar vackert.

Tudilu,vi ses;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alltid trevligt om du säger hej;)