torsdag 9 september 2010

Fel namn..

Ja haha, det var allt fel namn på monstret;) Det var ingen John deer,det var en Walmet eller något sådant namn,haha. Stor iaf.

Nu har här gjorts stall klart och det är tyst och lugnt i huset. Alla är i skolan bara jag inne, älsklingen jagar gräsklipparen. Gillar sådana här dagar. Man behöver stunder för sig själv att bara få vara. Man behöver inte göra massa måsten ,det är tillåtet att "bara" vara också ibland. Det är ju ingen som kommer och tar dammråttorna om man inte dammsugar just nu,dom ligger ju liksom kvar. Fats iof jag har ju nu en karl som vet att den änden där röret sitter arbetar man sig fram med och i den andra änden sitter sladden det är den som ska i väggen för att maskinen ska brumma. Han dammsugar lika ofta som jag den mannen utan att man ens behöver be om det.

Samma med tvätten ,han matar tvättmaskin och torktumlare lika ofta som jag. Sedan viker vi in och fixar tillsammans för det mesta. Jag har det förbannat bra ska jag säga. En karl som gör och kan allt som man behöver kunna. Och energi så det räcker och blir över. Pustar och klagar aldrig, inget suckande och gnällande. Allt blir gjort som i en dans . Får vi punka under någon resa även med transporten på, är det inga sura miner eller gnäll. Utan bara -hoppsan, och 10 minuter senare fortsätter resan med bytt däck och glada miner.

Dessa karlar växer inte på träd,dom är nog ganska fridlysta. Jag är lyckligt lottad som hittat en sådan skatt;)
Och jag älskar honom härifrån till kina och tillbaks,som min lille Pontus skulle sagt.

Oj nu är gräset klart,nu ska vi fika och mysa en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alltid trevligt om du säger hej;)