fredag 12 november 2010

Trött men ändå lite duktig;)

Efterjobbet hämtade jag Liam på dagis och Pontus på skolan. Därefter for vi till stan och handlade. På Rusta hittade vi detta roliga julpyssel. Det ska jag och barnen göra någon myskväll under advent.

Väl hemma städade jag av lyan snabbt. Sedan lagade jag mat. Efter det hällde jag upp en kall god öl.



Därefter började det roliga. Första bakade jag denna kaka.
AnanasKaka/Paj.




150 g smält smör

3 dl vetemjöl

1 dl socker

1 tsk bakpulver



Fyllning:



2 dl Cremé fraiché

½ dl socker

1 ägg

2 tsk vaniljsocker

300 g krossad ananas, avrunnen



Rör ihop smör,mjöl,socker och bakpulver och bred ut i en smord springform/pajform.

Rör ihop fyllningen och bred detta över den andra smeten.

Grädda i 200 grader i 25-30 minuter.



Serveras gärna med en klick grädde.



Därefter kokade jag detta:

Paprika-Pickles!




3 Röda Paprikor

3 Gröna Paprikor

3 Gula Paprikor (jag tog bara röda och gula)

3 Gula Lökar



Lag:



0.75 dl ren ättika (24%)

4 dl vatten

2.5 dl socker

2 tsk salt

2 tsk hela rosépepparkorn ( jag tog 4 peppar)



Skölj och dela paprikorna och löken i önskad storlek.

Blanda lagen och koka ihop.

Lägg i grönsakerna i lagen och låt koka på svag värme ca 5 minuter.



Fyll upp i väl rengjorda burkar.


Nu väntar jag på att älsklingen ska komma på lite pusskalas en stund. Wow, imorn får vi sova ihop igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alltid trevligt om du säger hej;)