onsdag 4 augusti 2010

Missade den vackra Räven...

På väg hem från jobbet körde jag förbi en så fin ung Räv.

Hejdade mig och skulle ta kort med mobilen ,men då var ögonblicket förbi.

Jäkla skit att jag inte lyckades stanna precis bredvid den. Då hade jag varit max 2 meter ifrån den. Och den gjorde ingen större reaktion när jag körde förbi för den hade fokus på ett byte i diket. I backspegeln såg jag hur den gjorde ett graciöst skutt när den anföll i diket.

Ett sådant ögonblick som man vill fånga ju.

Nu vill jag köpa min nya kamera ännu mer. Har kommit till rek-stadiet ,men inte fått den rätta feelingen för det impulsiva köpet ännu. Vet att om jag går in på vår lokala On Off butik får jag assistans direkt. Dom har lärt sig där nu att jag är den perfekta kunden. Handlar alltid något när jag är där. Jag är inte den där sorten som springer runt i sådana affärer bara för att titta. Kom gärna med förslag på kameror ni som tar så fina bilder.

2 kommentarer:

  1. Jag har få krav på min kamera (är utan igen), så få knappar och inställningar som möjligt, liten och billig! :-)

    SvaraRadera
  2. Hej Livsnjutaren!

    Inte vet jag om jag tar så bra bilder, men DET är definitivt inte kamerans fel;))!
    Jag har en alldeles underbar kamera: Olympus E-420. Den har fått fantastiskt fina recensioner lite varstans.

    Det där att fånga ett ögonblick av något spännande har jag då aldrig lyckats med. Man kan gott säga att jag och en bra "tajmning" finns inte - tyvärr - typ...;((!

    MEN! Som tur är - är jag inte mer begåvad än att jag fattar det inte ;))!

    Tack för dina kommentarer!/Anja

    SvaraRadera

Alltid trevligt om du säger hej;)